شهر آیلتس

تدریس خصوصی آیلتس و تافل را با ما تجربه کنید!

شهر آیلتس

تدریس خصوصی آیلتس و تافل را با ما تجربه کنید!

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۳ ب.ظ

نمونه سوالات رایتینگ آیلتس

Some people think that sense of competition in children should be encouraged. Others believe that children who are taught to co-operate rather than compete become more useful adults.

Discuss both views and give your own opinion.

People have different views about whether children should be taught to be competitive or co-operative. While sprit of competition can sometimes be useful in life, I believe that the ability to co-operate is more important.

On the one hand competition can be a great source of motivation for children. When teachers use games or prizes to introduce an element of competitiveness into lessons, it can encourage children to work harder to outdo the other pupils in the class. This kind of healthy rivalry may help to build children’s self-confidence, while pushing them to work independently and progress more quickly. When these children leave schools, their confidence and determination will help them in competitive situations such as job interviews. It can therefore be argued that competition should be encouraged in order to prepare children for adult life.

On the other hand, it is perhaps even more important to prepare children for the many aspects of adult life that require co-operation. In the workplace, adults are expected to works in teams, follow instructions given by their superior, or supervise and support the more junior members of staff. Team collaboration skills are much more useful than a competitive determination to win. This is the attitude that I believe schools should foster in young people. Instead of promoting the idea that people are either winners or losers, teachers could show children that they gain more from working together.

In conclusion, I can understand why people might want to encourage competitiveness in children, but it seems to me that a co-operative attitude is much more desirable in adult life.

برای دیدن مطالب بیشتر کافیست کلیک کنید

Some people think that sense of competition in children should be encouraged. Others believe that children who are taught to co-operate rather than compete become more useful adults.

Discuss both views and give your own opinion.

People have different views about whether children should be taught to be competitive or co-operative. While sprit of competition can sometimes be useful in life, I believe that the ability to co-operate is more important.

On the one hand competition can be a great source of motivation for children. When teachers use games or prizes to introduce an element of competitiveness into lessons, it can encourage children to work harder to outdo the other pupils in the class. This kind of healthy rivalry may help to build children’s self-confidence, while pushing them to work independently and progress more quickly. When these children leave schools, their confidence and determination will help them in competitive situations such as job interviews. It can therefore be argued that competition should be encouraged in order to prepare children for adult life.

On the other hand, it is perhaps even more important to prepare children for the many aspects of adult life that require co-operation. In the workplace, adults are expected to works in teams, follow instructions given by their superior, or supervise and support the more junior members of staff. Team collaboration skills are much more useful than a competitive determination to win. This is the attitude that I believe schools should foster in young people. Instead of promoting the idea that people are either winners or losers, teachers could show children that they gain more from working together.

In conclusion, I can understand why people might want to encourage competitiveness in children, but it seems to me that a co-operative attitude is much more desirable in adult life.

- See more at: http://ielts-city.com/%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d8%a7%d9%8a%d8%aa%d9%8a%d9%86%da%af-%d8%a2%d9%8a%d9%84%d8%aa%d8%b3-%d9%82%d8%b3%d9%85%d8%aa-%d9%87%d8%b4%d8%aa%d9%85/#sthash.YTbT2mXd.dpuf
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۳
مدیر وبلاگ
جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۰ ب.ظ

تکنیک های تقویت Listening (بخش اول)

شنیدن متمرکز

وقتی تمرین Listening می کنید صداهای مختلفی می شنوید اما سعی کنید تمرکز خود را از دست ندهید. در فایل های صوتی از صداهای مختلفی مانند صدای افراد جوان، پیر، مرد و زن یا حتی لهجه های مختلف مثل استرالیایی، انگلیسی، آمریکایی، ژاپنی و غیره استفاده می شود. صدای موجود در پس زمینه نیز متفاوت است. ممکن است صدای فرودگاه، کافی شاپ، خیابان و یا سالن سخنرانی دانشگاه باشد. برای این صداهای انحرافی آماده باشید و اجازه ندهید که این صداها، حواس شما را پرت کنند.

صداهای مزاحم را نشنیده بگیرید و فقط به دنبال پاسخ ها باشید. وقتی در حال گوش کردن هستید، به دنبال توضیحات و جزئیاتی مثل تاریخ، مکان، شماره ی تلفن، ساعت های باز بودن مکان ها، سال، وسیله های حمل و نقل باشید. اگر آن ها را شنیدید اما نمی دانستید که پاسخ کدام سوال هستند، آن ها را در حاشیه ی برگه ی سوالات یادداشت کنید. بعداً فرصت خواهید داشت تا پاسخ های خود را بررسی کنید و به سراغ سوالاتی که نتوانسته بودید جواب بدهید بروید. ممکن است کلماتی که در حاشیه یادداشت کرده اید، پاسخ برخی از این سوال ها باشند.

- See more at: http://ielts-city.com/%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-listening-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d8%a7%d9%88%d9%84/#sthash.lplNsybP.dpuf

شنیدن متمرکز

وقتی تمرین Listening می کنید صداهای مختلفی می شنوید اما سعی کنید تمرکز خود را از دست ندهید. در فایل های صوتی از صداهای مختلفی مانند صدای افراد جوان، پیر، مرد و زن یا حتی لهجه های مختلف مثل استرالیایی، انگلیسی، آمریکایی، ژاپنی و غیره استفاده می شود. صدای موجود در پس زمینه نیز متفاوت است. ممکن است صدای فرودگاه، کافی شاپ، خیابان و یا سالن سخنرانی دانشگاه باشد. برای این صداهای انحرافی آماده باشید و اجازه ندهید که این صداها، حواس شما را پرت کنند.

صداهای مزاحم را نشنیده بگیرید و فقط به دنبال پاسخ ها باشید. وقتی در حال گوش کردن هستید، به دنبال توضیحات و جزئیاتی مثل تاریخ، مکان، شماره ی تلفن، ساعت های باز بودن مکان ها، سال، وسیله های حمل و نقل باشید. اگر آن ها را شنیدید اما نمی دانستید که پاسخ کدام سوال هستند، آن ها را در حاشیه ی برگه ی سوالات یادداشت کنید. بعداً فرصت خواهید داشت تا پاسخ های خود را بررسی کنید و به سراغ سوالاتی که نتوانسته بودید جواب بدهید بروید. ممکن است کلماتی که در حاشیه یادداشت کرده اید، پاسخ برخی از این سوال ها باشند.


برای دیدن مطالب بیشتر کافیست کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۰
مدیر وبلاگ